Θλίψη κατά τη διάρκεια των διακοπών

Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2020
Θλίψη κατά τη διάρκεια των διακοπώνΘλίψη κατά τη διάρκεια των διακοπώνΘλίψη κατά τη διάρκεια των διακοπώνΘλίψη κατά τη διάρκεια των διακοπώνΘλίψη κατά τη διάρκεια των διακοπών

Οι διακοπές είναι μια μαγική εποχή του χρόνου. Είναι μια εποχή που η οικογένεια και οι αγαπημένοι συγκεντρώνονται για να γιορτάσουν την πίστη τους, να ανταλλάξουν δώρα, αναμένουν το επόμενο έτος και το σημαντικότερο, να σμίξουν. Για πολλούς ανθρώπους, είναι η αγαπημένη εποχή του χρόνου και κάτι που ανυπομονούν πάντα. Ωστόσο, αν έχετε υποστεί πρόσφατα μια απώλεια ή αυτές είναι οι πρώτες διακοπές δίχως ένα αγαπημένο σας πρόσωπο, μπορεί να αισθάνεστε οτιδήποτε παρά χαρούμενος ή αισιόδοξος.

Η θλίψη κατά τη διάρκεια των διακοπών μπορεί να είναι δύσκολη. Όταν όλοι οι άλλοι είναι υπερβολικά χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι, η αντιμετώπιση της θλίψης μπορεί να σας κάνει να νιώσετε κακόκεφοι. Εάν βρίσκεστε σε αυτή την κατάσταση, είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε τη θλίψη και να το κάνετε μέσα από τις διακοπές.

Ο Οίκος Τελετών Γκέσιος σας δίνει 5 συμβουλές υποστήριξης θλίψης για το πένθος μέσα από τις διακοπές.

  1. Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα

Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε όταν αντιμετωπίζετε τη θλίψη κατά τη διάρκεια των διακοπών είναι να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα. Για πολλούς ανθρώπους που πενθούν, το χειρότερο κομμάτι των διακοπών είναι το άγχος που βιώνουν. Δημιουργώντας ένα πρόγραμμα, μπορείτε να ανακουφίσετε μερικές από αυτές τις ανησυχίες και να δώσετε στον εαυτό σας έναν χάρτη πορείας που θα ακολουθήσει. Αν το προηγούμενο έτος ήσασταν υπεύθυνος για πράγματα όπως η διακόσμηση, η προετοιμασία ενός γεύματος ή η αγορά των δώρων, το πρόγραμμά σας μπορεί να σας βοηθήσει να μεταβιβάσετε ορισμένα καθήκοντα σε άλλους.

  1. Μην καταπιέζετε τα συναισθήματά σας

Ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε όταν θρηνείτε στις διακοπές είναι να καταπιέζετε το πώς αισθάνεστε. Εκείνοι που πενθούν, συχνά βρίσκουν τον εαυτό τους να αισθάνεται ωραία τη μια στιγμή, ενώ την άλλη νιώθουν αναστατωμένοι και κακόκεφοι. Μερικοί άνθρωποι θα προσπαθήσουν να κρύψουν το πώς αισθάνονται πραγματικά και να δείξουν γενναίοι και δυνατοί μπροστά στους άλλους. Είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι ο πιο υγιεινός τρόπος για να θρηνήσετε και να θεραπευτείτε είναι να μην κρατάτε τα συναισθήματά σας μέσα σας. Μην αισθάνεστε ένοχοι γι’ αυτό. Η απώλεια ενός αγαπημένου σας είναι δύσκολη και οι άνθρωποι γύρω σας θα καταλάβουν αν δεν έχετε γιορτινή διάθεση.

  1. Αναμνήσεις

Αντί να προσπαθήσετε να αφήσετε πίσω τα αγαπημένα σας άτομα τις ημέρες των γιορτών δώστε τους χώρο στις γιορτές. Την ημέρα των Χριστουγέννων, η οικογένειά σας μπορεί να συγκεντρωθεί και να αναπολήσετε μαζί όλες τις αναμνήσεις που είχατε από τον απωθανόντα. Αυτή η πρακτική δεν είναι μόνο θεραπευτική αλλά σας επιτρέπει να κρατήσετε το αγαπημένο σας πρόσωπο ένα μέρος της παράδοσης των διακοπών σας.

  1. Κάντε εθελοντισμό και δώστε ένα χέρι βοηθείας

Μερικές φορές κάνοντας κάτι ωραίο για τους άλλους κάνει και εσάς τους ίδιους να αισθάνεστε καλύτερα. Εάν δεν νιώθετε την ανάγκη να γιορτάσετε φέτος βοηθήστε άλλους στις ετοιμασίες τους για τις γιορτές. Είτε πρόκειται για δωρεά παλιών ρούχων του αγαπημένου σας προσώπου σε ένα καταφύγιο αστέγων, είτε για εθελοντισμό σε εκκλησιαστικό δείπνο, υπάρχουν πολλοί τρόποι να εμπλακείτε και να βοηθήσετε άλλους κατά την περίοδο των διακοπών. Ίσως τελικά απλά να εμπλακείτε σε μια νέα παράδοση γιορτών και να αισθανθείτε λίγο καλύτερα.

  1. Ανάψτε ένα αναμνηστικό κερί

Μερικές οικογένειες βρίσκουν το άναμμα ενός κεριού ότι είναι ο ιδανικός τρόπος για να τιμήσουν τον αγαπημένο τους. Ως οικογένεια, μπορείτε να ανάψετε ένα κερί στην αρχή της περιόδου των διακοπών για να αντιπροσωπεύσετε το πνεύμα του αγαπημένου σας προσώπου. Εάν δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ένα πραγματικό κερί, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε ένα ψεύτικο ή κάποιο άλλο διακοσμητικό.

 

Γκέσιος Οίκος Τελετών, Θεσσαλονίκη, 21/12/20.

Κηδεία, αποτέφρωση, επαναπατρισμός.